Temprana Reflex Therapy

zaburzWczesna Terapia Neuro-Odruchowa  to innowacyjny system rehabilitacji dzieci i dorosłych z problemami neurologicznymi i syndromami genetycznymi opracowany przez Lone Sorensen. Metoda ta obejmuje oprócz tradycyjnej neurorefleksoterapii 14 dodatkowych programów stymulacji. Tak bogate zaplecze różnych technik pozwala w pełni aktywizować poszczególne  układy i struktury organizmu człowieka. Terapia jest naturalną i nieinwazyjną metodą lubianą przez dzieci i rodziców i może być kompilowana z innymi formami tradycyjnej rehabilitacji medycznej. Terapia Temprana z wielkim powodzeniem stosowana jest w ośrodkach rehabilitacyjnych w  Wielkiej Brytanii, Holandii, Hiszpanii, Danii, Japonii, Szwecji, Meksyku.

Rehabilitacja Metodą Temprana usprawnia pracę całego mózgu (poszczególych płatów mózgu, nerwów czaszkowych), układu hormonalnego, ukłądu odpornościowego, pracę Centralnego Układu Nerwowego dzięki aktywowaniu funkcji (ruchowych, czuciowych, wzrokowych, słuchowych, węchowych). Terapia opiera się na manualnej stymulacji stref i punktów na twarzy, głowie, stopach i rękach.

Terapię Temprana Reflex Therapy zaleca się przy schorzeniach:

 

  • mózgowe porażenie dziecięce
  • autyzm
  • ADHD (zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem wagi)
  • syndromy genetyczne (np. mukowiscydoza)
  • wylewy i udary mózgu
  • epilepsja - padaczka
  • choroba Parkinsona, Alzheimera, Demencja
  • stwardnienie rozsiane - SM
  • choroby nowotworowe
  • dysfunkcje narządu słuchu, wzroku, mowy (oddziaływanie na ośrodki Broki, Wernickiego)
  • problemy w nauce, z koncentracją, dysleksja,
  • inne zaburzenia neurologiczne (np. porażenia nerwu trójdzielnego, twarzowego)
  • zaburzenia psychiczne - depresja, nerwica lękowa, bezsennoś

 

REFLEKSOLOGIA DLA NIEMOWLĄT I MAŁYCH DZIECI

Zabiegi refleksologii są doskonałym sposobem na to, aby wzmocnić kontakt z dzieckiem. Stymulacja terapeutyczna pozwala na rozluźnienie napiętego dziecka, łagodzi ból, wspomaga relacje rodziców z dzieckiem.

Bardzo wcześnie po porodzie możemy zadbać o to, by nasze dziecko było szczęśliwe i spokojne, a także, aby noworodek dobrze czuł się w nowym otaczającym go świecie. Dzięki refleksoterapii możemy pomóc dziecku w dolegliwościach, które nie wymagają interwencji lekarza. Zaliczyć do nich można: kolki, zaparcia, wymioty, nietolerancja laktozy, problemy ze snem, niedrożność nosa, ząbkowanie. Zabiegi również doskonale wpływają na dzieci urodzone przedwcześnie.

Dodatkowo Refleksoterapię można stosować u starszych dzieci, przeprowadzając stymulację emocjonalną, mającą na celu opanowanie emocji takich jak: gniew, smutek, brak pewności siebie, frustracja, żal, martwienie się.

Praca z dzieckiem polega na bardzo delikatnej stymulacji punktów neurologicznych oraz miejsc odruchowych, a impuls przekazywany jest do pnia mózgu, który wysyła informację do odpowiedniego miejsca w ciele.

Każdy rodzic otrzymuje w czasie warsztatów materiały do samodzielnej pracy w domu, które są przygotowane w łatwy i przystępny sposób. 

REFLEKSOLOGIA W ZABURZENIACH ROZWOJU  

Niepełnosprawność intelektualna wynika z pewnych ograniczeń  w funkcjonowaniu np.: komunikowanie się, dbanie o siebie, funkcjonowanie w społeczeństwie. Te ograniczenia sprawiają, że dzieci uczą się i rozwijają wolniej niż rówieśnicy.

NIEPOKOJĄCE SYGNAŁY

Jest wiele sygnałów informujących o występowaniu niepełnosprawności intelektualnej: późne raczkowanie i chodzenie, problemy z mówieniem, trudności ze zrozumieniem zasad społecznych, trudności w logicznym myśleniu, trudności w dostrzeganiu konsekwencji swojego działania i wiele innych.

Niepełnosprawność intelektualna nie jest chorobą. Wiele dzieci potrafi nauczyć się i zdobyć wiele umiejętności. W ich przypadku wymaga to jedynie więcej czasu.

Wierzy się, że trudności w np.: uczeniu się spowodowane są neurologicznymi różnicami przetwarzania informacji przez mózg i dziecko ma trudności w rozumieniu ważnej myśli w tekście lub nie pamiętają tego, co czytają, nie rozumieją związku między literami, a dźwiękami. To sprawia, że dzieci czytają z wielkim trudem, co powoduje ich frustrację i negatywnie wpływa na ich pozycję w środowisku rówieśników. Są dzieci, które wykazują  zaburzenia sensoryczne, polegające na nieprawidłowo odbieranych bodźcach z zewnątrz: dotyk, ruch, dźwięk.

Dzieci z trudnościami w uczeniu się mają też trudności w zachowaniu, są często głośne i uciążliwe. Dostrzegają fakt, że kiedy są niegrzeczne wtedyprzesuwa się uwaga nauczyciela czy rodzica od ich umiejętności szkolnych. Pamiętajmy, one często są bezsilne i zakłopotane. 

Terapia dzieci polega na przygotowaniu odpowiedniego indywidualnego planu terapii, stymulacji odpowiednich obszarów - stref odpowiedzialnych za różne funkcje płatów mózgowych, stymulacji stref narządowych, które korespondują z płatami mózgowymi, ośrodkiem Wernickego, Brocca, stymulacji punktów neurologicznych.

Więc jeśli twoje dziecko:
ma problemy z nauką
- ma problemy z zachowaniem
- ma problemy emocjonalne
- ma problemy z jąkaniem
- ma autyzm
- ma ADHD
- jest nadaktywne
- ma dysleksję, dysgrafię, dyskalkulię
- ma problemy ze słuchem i wzrokiem
- jest nadwrażliwe

Daj mu szansę skorzystania z zabiegów refleksoterapii. Jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości zadzwoń do nas!